Back again =)

På något finurligt sätt fick jag lusten att skriva av mig lite. Kan det tänkas bero på att jag denna termin endast ska pyssla med salstentor och inga nattliga läsningar och skrivande på hemtentor?! Möjligt, mycket möjligt ;)

Vad har egentligen hänt sedan sist jag skrev i början på november?! En hel del faktiskt, när jag låter mig själv tänka efter. Julafton kom som ett brev på posten, utan direkt en riktigt julkänsla (nu gör min hund något mycket olydigt, BRB) men mina föräldrar lyckades med god mat och härligt julstämning piffa upp alltsammans. Det märks att man börjar bli äldre och att julen inte längre är vad den har varit. Blir nog annorlunda när vi i framtiden planerar knodd. Under mellandagarna for vi till Ullared, stannade ett par dagar och for vidare till Värmlandsskogarna för att övernatta hos mormor och morfar. Mysigt till tusen att bli ompysslad av mormor med god mat och dryck. På nyårsafton for vi hem till Eskilstuna igen och firade nyår med våra föräldrar och mina morföräldrar. Morfar min blev 65 så det blev extra firande när klockan slog 00.00 =)

Det nya året inleddes med diet, som för närvarande går bra. Sjätte veckan nu och redan -13 kilo. Tråkigt men vad tusan, kommer må bra när livet får sin stilla gång med goda mat- och motionsvanor =)!! Studierna fortsätter som vanligt, läser nu termin 4/11, vilket innebär att jag efter sommaren har 3½ år kvar på högskolan. Har inte långt kvar till laslistan så ett fast jobb är att räkna med inom 18 månader I HOPE!

För närvarande händer inget extra, vardagslunket fortsätter med soppor och träning. Det enda roliga att se framemot är den planerade, men ännu ej bokade Australien resan. Pengar läggs på hög och vi hoppas kunna genomföra den till nästa höst =) Håller tummarna för att vi hittar bra flygstolar och att allt klaffar =)

Nu är det dags för lite kvällsysslor innan det är dags att sätta sig med boken "politiska ideologier i vår tid" och förbereda sig inför seminariet imorgon. Glömde nämna att jag nu läser statsvetenskap! Superkul!

Min tanke är att fortsätta blogga, hoppas ni följer med =)

/Bea

                                  "Vin och vänskap smaka gott, då de gamla blivit
"
                                                    Svenskt ordspråk 


Kommentarer
Postat av: Baiden

Jag ska följa din blogg!!Eftersom jag är så dålig på att höra av mig så är bloggen toppen för att kunna hänga med i ditt liv. Läser du stadsvetenskap som del i lärarprogrammet eller har du bytt program? Hoppas allt är bra med dig och livet! Stor kram på dig // Baiden <3

2011-02-09 @ 13:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0