Fem dagar senare, en måltid rikare

Efter sex veckor med diet och minus 14 kilo på vågen har jag bestämt mig för att börja äta, första måltiden intogs förvisso igår, en liten upptrappning. Kändes bra, vilket också dagens matintag gjorde. Från nu har jag 6 kilo till delmålet, sen får vi se hur många fler kilon det blir. Jag vet att min konsult på Itrim förordar att jag ska äta soppor i tolv veckor, men vet ni, mitt psyke och humör kan resultera i en skillsmässa och det är inte riktigt vad jag vill!! Min man är duktig att hålla mig på rätt köl och stoppar mig när han ser att ögonen mina går åt godishållet! Det är en fantastisk känsla att vara mätt efter en liten portion mat och inse att det räcker och att mer på tallriken skadar!

Sitter nu med min omtenta som ska vara inlämnad imorgon 23.59. Klockan är snart 20 och det innebär SOLSIDAN! Men efter programmet är bara att parkera det numera mindre breda arschlet på kontorsstolen och fortsätta skriva! :S

Veckan passerade lungt förbi, jobb och studier som vanligt, slarv med träningen, men det blir ändring till nästa vecka. Ett otäckt samtal skakade min onsdagnatt när min man ringer 03.17 och berättar att han vält med sitt ekipage, men att man mår bra! Tillade också att han någon minut innan hade tagit av sig bältet eftersom att han närmade sig kajen där han lastar av allt bröd. Hade jag haft turbobilen hemma (vår underbara Citroën C5) hade jag och hunden satt oss i bilen och åkt till Lindköping och hämtat hem honom. Men eftersom min man tagit bilen till jobbet var detta en omöjlighet. Räddningstjänsten kom till platsen, brandkåren fick städa upp, ambulansen undersökte honom och konstaterade att han inte hade några skador och polisen tog uppgifter, även om att han inte hade bältet. Får se hur det blir med den saken. Viktigt att tillägga är att han alltid har bälte på sig, och i detta fall valde nog Gud att straffa honom med en gång. :( Han mår bra, öm i kroppen efter olyckan men tillbaka till jobbet.

Svar till Baiden! Vad kul att du följer min blogg =) Bloggar du själv? Jag läser till gymnasielärare med ämneskombinationen svenska och samhällskunskap och då ingår det att läsa fyra terminer med statsvetenskap, som för övrigt är riktigt roligt =) Vad gör du själv nuförtiden? Pluggar och är duktig hoppas jag =)!
KRAM <3

Inte att förglömma vår allas Stefan som blev 30 år i helgen, den första bland grabbarna att fylla! =) Grattis :D

                                                  "Rynkor ska bara visa var ett leende har suttit"
                                                          
Mark Twain

Kommentarer
Postat av: Baiden

Hej hej fröken!

Det var inga dåliga ämnen du inriktat dig på, då får du sådan mångsidig utbildning. Är det Rinman du har i sikte sen?

Jag läser i Norrköping på Linköpings universitet till samhälls- och kulturanalytiker, så pluggar gör jag men duktig vet jag inte ;). Jag har en liten blogg som inte är så mycket att hänga i granen men här har du den :D - http://nobodyputsbinthecorner.blogspot.com/. Kram på dig!

2011-02-14 @ 15:12:49
URL: http://nobodyputsbinthecorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0