Hej Livet!!

Just nu är jag tokless på skolan! Verkligen hur less som helst! Jag läser min femte termin av tolv och börjar tröttna! Efter fjorton o ett halvt år i skolbänken är det väl okej(?)! Sen börjar tankarna återkomma. De där dumma tankarna som ifrågasätter mitt yrkesval. Jag ogillar de! - Snälla inte nu! Håll er borta!! Enligt någon kan man inte ta ut en dubbellexamen.. Jaha! Statsvetare eller lärare.. statsvetare.. lärare..lärare... hmmm.. statsvetare?!?!?!?!? Det är jätte svårt! Verkligen jätte svårt! Det lockar att bli statsvetare.. Då är jag snart färdig! 22-23 år gammal med en kandidatexamen! Ja tack! Eller.. 25-26 år.. Gymnasielärarexamen!! Ja tack! Självklart! Men.. men.. Man får juh tydligen ta en dubbellexamen.. Så vad gör man?!

. Knack.. knack..knack! -Hej Studievägledaren! Vill du hjälpa mig?! - Med vadå?! - Ja att bestämma åt mig! Det handlar bara om mitt yrkesliv och vad jag i ca.43 år ska jobba med!! Inte ett jätte beslut som kan påverka hela min framtid.. Så ta god tid på dig.. ...


. Japp.. Det var det.. om mitt yrkesliv.. suck..Men.. Tentadags.. Ska printa ner två frågor.. i morgon kommer Cecilia..Plugg och fruktsallad.

 // en B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0