Tankeställare

En dam på över 90 år bär på så otroligt mycket klokskap
Jag har nog aldrig tänkt som hon gör och vridit på problematiken som hon gjorde
Vi pratade om gåvor
Jag inledde med att fråga henne vad önskade sig i julklapp - i brist på annat att fråga(!!!)
Hon svarade att hon inget önskar sig
Hon förstod inte varför man måste ge bort saker för att visa uppskattning
Vilket jag håller med om
Varför förväntar vi oss gåvor när det är födelsedagar, dop, bröllop eller andra tillställningar??
t.ex. som jul.
Varför nöjer vi oss inte med lyckoönskningar?!
Vad händer om jag bryter mot denna numera norm!?
Jag blir säkert omtalad som snål och ego!
Det förvånar mig då inte!

Så vad tor ni!!
Spar pengarna och lyckoönska istället.

Cecilia! Här har vi en sociologisk undersökning! :D

// En B


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack Bea! :) Det var skönt att klara tentan! Och en middag efter nyår låter fin fint! Saknar er, så vore kul att ses snart! :)

2011-11-25 @ 09:22:24
URL: http://livetsstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0