En sån där student..

Jag blir lite irriterad över hur en del verkar se på studenters liv
Många tycks tro att det är enkelt att studera
Det är de inte!
Det är långt ifrån enkelt!
Visst antalet föreläsningar är för min del inte många
Går cirka två till tre förmiddagar i veckan
MEN!!
Till det tillkommer läsning.
Denna termin läser jag fem delkurser åh jag har i genomsnitt 3 böcker per delkurs som jag ska läsa.
En bok innehåller cirka 300 sidor.
Är du bra på matte kan du snabbt räkna ut att det blir en del sidor.

Jag styr mina studier väldigt mycket själv. Vill jag läsa en hel dag, gör jag det.
Men väljer jag att göra annat en hel dag gör jag det, men jag måste ändå ta igen den tiden!

Min slutsats med det hela.. En student är aldrig ledig bara för att hon/han inte har
några föreläsningar....
100% studietakt motsvarar 40h på en vecka..

Sugen på att studera nu?!
:D

Det är roligare än vad det tycks låta
Tro mig!

Nu ska jag sova åh i morgon vaknar jag upp till en dag fylld med roligheter!
NOT! På eftermiddagen om möjligt..
Godnatt!!

Take care
/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0