Middagar i sällskap :-))

Fredag började med föreläsning och avslutades hos min Towe o favoriten lillflickan som jag kallar henne :-) <3 hemmagjord salami pizza! Mycket gott! Efterträtt, varma hallon och ananas med riven choklad tillsammans med glass <3 en favorit har skapats!

Lördag fick börja med sovmorgon :-) städning i den mån det gick och sedan matlagning! Mina flickor som jag lärt känna från Högskolan skulle ta plats i allrummet och en fyra rätters skulle förberedas! Fick så även fina presenter av flickorna :-) duschcreme och handkräm i hallondoft. Underbart härliga! Vet ni hur kladdkaka med kärlek smakar? Jag vet, super mega gott!! Åh tack för det fina ljuset och saffranskryddan :-)

Förrätt - champinjonsoppa
Huvudrätt - pressad potatis, fisk ned kaviartäcke, rotfrukter i ugn med en persiljesås.
Dessert 1 - pepparkakspannacotta med lingongrädde.
Dessert 2 - Natalies gudomliga gräddtårta med marängbotten! Åh den varma frukten till det :-)

Vi spelade spel och skrattade! Tack för en super mysig kväll :D jag kommer snart göra en ny meny! Ikväll ska vi bort på mat :-)

Veckan har flutit på med målning i taket och snedtaket. Min kära man har rivit hallen och vi har nu två TVÅ projekt igång! Arga snickaren skulle nog bli tokig ^^ å än mindre galen! Men nu är det så i alla fall!

Imorgon fortsätter vi målningen åh på söndag är det tänkt att vi ska tapetsera! I hope! Tack å hej!

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0