.... fyra timmar senare

Ja det blev inte många timmar med sömn, ynka fyra. Tog en timmes promenad med Eddie och gick sedan hem och lade mig en stund på soffan. Huvudet har dock inte varit med alls vilket självfallet är naturligt!

Jag som för den delen inte skulle jobba mer i äldreomsorgen förrän i sommar kommer i mars jobba sex nätter. Gräsligt bra betalt -sex pass á 10 timmar med ob och helgersättning, kanske inte överdrivet bra betalt. Men fördelen med att jobba natt är att jag inte behöver så många pass och att det inte går åt så mycket dagar. Sen måste jag ändå medge att vården har sin charm. De äldre är verkligen goa! De är ju så himla goa och har så mycket att berätta. Natten var trots allt lugn och jag tycker det är bra! Det finns inget värre än oroliga själar som inte kan sova. Mina själar på avdelningen sov åh det känns bra att lämna en sådan rapport till morgonpersonalen. Det om det..

Har för övrigt målat dörrar och karmar, som skulle varit gjort för veckor sen. Motivation - noll. Men ändå vill jag ha det färdigt? I-landsproblem.

Problem, hållbar utveckling. Stackars miljön! Jag försöker vara miljömedveten. Inte åka bil för ofta, jag bor i stan och kan cykla! Det är bra! Jag soppsorterar och använder endas Såpa! Har miljömärkt tvättmedel och tvättar alla kläder på 30grader. Förrut handdukar och underkläder som går på 60grader. Rätt bra! Föreläsningen i går fick mig att bli mer medveten om miljö o problemen som människan skapat och skapar. En del säger, rätt många, att vi inte ska sätta mänskliga aspekter på djur, hur nu det kan gå ihop? Och hur tänkte den människan? Alla har lika värde.. punkt och slut..

nog babblat för idag. Imorgon väntas trevligheter..

Godnatt!

/en B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0