Tisdag morgon..

Drar mig en extra lång stund i bäddsoffan där vi fortfarande sover. Sovrummet, inte långt ifrån färdigt. Men hallen, det är en del kvar. Två projekt, tre.. Sovrummet, hallen och trappen. Roligt och stimulerande. Det får ta tid. Vem har bråttom? Vi jobbar på med övervåningen när vi hinner och har lust. Vi är bara två i hushållet vilket är himla skönt när huset helrenoveras!

Ska ta mig upp o gå på promenad till makens föräldrar. Prata en stund och sen gå hem till boken. Den engelska litteraturen, jiippi!

Jag funderar så mycket. Dessutom. Åh flertalet gånger funderar jag över det här med vänskap. Det är något vackert o än mer ömsesidigt. Samtidigt som det inbegriper förståelse. Över lag, tror jag människan saknar förståelse. Hon är väldigt självcentrerad vilket man kan se överallt i samhället. Man står sig själv närmast brukar man säga.. Och andra närmare skulle jag vilja lägga till. Människan är ingen utvald person i det här fallet. Det är ett valt ord för att generalisera. Det om det.

Nu promenad!

// B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0