Vurpan med stort V!!

Det är vår nu, att konstatera. Med våren tillkommer obligatorisk vårstädning av min ljusblåa fara. Vilket min kära make så snällt har gjort :-) Känslan av glädje spred i kroppen när jag hoppade upp på cykeln och trampade årets första metrar in genom allén strax utanför vårt hus. Jag kom cirka 3 km och hade snällt vinkat tack åt en farbror på ett övergångsställe när cykeln bestämmer sig för att lägga sig på sidan och låta mig hamna i spagat. Något min kropp inte är van vid! Jag hinner samtidigt tänka att jag inte gör mig någon brådska att ta mig upp och cykla iväg för att jag egentligen skäms mitt i lunchruset! Jag tar istället god tid på mig och känner samtidigt allas blickar som säkert undrar hur den vuxna kvinnan lyckats vurpa mitt på ljusa och torra dagen! Grus är svaret! Det om det..

Inga stavar idag. Min kropp värker. Jag ska vila.

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0