Greja, fixa, strukturera. Gör om gör rätt. Gör rätt på nytt

Jag vet inte hur många gånger vi har plockat om på vinden. Saker flyttas hot och dit. Ner i en kartong.
-Nej, det ligger nog bättre i hyllan.
- studentlitteraturen ska nog ligga tillgänglig.
- nej, i en kartong är nog bättre.
- alla täcken, i en påse på vinden.
- nej, de får ligga i dagbäddens lådor.

Jag blir aldrig nöjd. Åh denna förbaskade julservis som jag år efter år plockar upp och diskar. Plockar ner vår vardagliga servis för att cirka sex veckor senare göra vice versa. Varför? Det är fruktansvärt irriterande. Men jag älskar den. Helt klart! Men ett sideboard i vardagsrummet? Vore något. Men det är tyvärr inte så stort. Vi har ett mellanhus. Inte för litet. Inte för stort. Utan alldeles lagom, för mig och min man. Och för en till i framtiden. Inte nu.
Men rummet är inte stort. Vilket gör att jag möblerar för andras ögon säkert på ett märkligt sätt. Jag är allt annat än traditionell när jag möblerar. Ena soffan får gärna stå lite snett riktat mot den ena. De gör inget! Varför ska vi svenskar alltid rada upp möblerna efter väggen? Jag undrar. Min kära make o jag är inte överens.

Nu måste jag sova. En natt till med jobb. Ledig en till. Sen jobbar jag tre igen.

Ha en bra dag!
//en B

Bifogar en bild på sideboarden. Den är ju bara för fin :) lite tyg i skåpen så porslinet inte syns sen är det kirrat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0