Inte som man tänker sig

Jag var inställd på att tapetsera i måndags. Första våden upp. Känner mig inte jätte fräsch. Andra våden upp. Jag lägger mig på golvet i hallen. Konstaterar att kroppen inte är som den ska och plockar undan. Lägger mig i sängen och sover en timme. Blir väckt av maken som undrar hur det är fatt. Feber. Halsont. Huvudvärk.
Andra gången som jag är sjuk i augusti. Det ironiska är att det är tredje året i rad. Varje år sen vi flyttade till huset har jag varit sjuk i augusti. Osannolikt. Men dessvärre så. Vaknade relativt fräsch igår morse klockan sex. Tog en promenad med Eddie för att efter frukost insjukna igen. Men nu! Idag känner mig fräsch! Och jag hoppas att det håller i sig :)

Idag ska jag i alla fall tapetsera färdigt :) jag ska göra en första sats med äppeldricka på fallfrukten innan den förgås. Skörda mina zucchini och börja planera för rabatten med lavendel som ska grävas i helgen :) lavendel o rosa rosor. Vackert!

Frukost (kl.10.40) och sen göra dag! Jag har då alltid tyckt att det är ett slöseri med att vara sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0