Kom ihåg tillgängligheten!!

Igår var det kursupprop på Lyrik och Drama. En spännande inledning om en forskares liv på Södermalm i Stockholm till att sedan lyssna på en föreläsning om jagets utveckling genom århundradena. Jag måste säga att jag är enormt förvånad över att det tagit just flera hundra från det att man såg människan som bara människa, till det att man såg människan som ett jag som tänker och finns. Cogito ergo sum (= jag tänker, alltså finns jag). Filosofen Descartes myntade denna fras på 1500 talet. Fascinerande!

Min syster och jag skulle åkt till Västerås idag. Jag har några tentor att hämta ut på akademin på högskolan men det får bli på måndag istället. Jag låg tillgänglig på jobb ikväll och tydligen behövs det folk eftersom att jag blev bokad ikväll. Det var fruktansvärt klantigt att jag inte tagit bort den. Men i morgon tar vi bilen och åker till erikslund. Ikea och lite shopping! Jajamen!!

Have a Nice day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0