Ännu en vecka har snart passerat

Ännu en vecka har snart passerat. På lördag är det julafton - för er som missat det!!
Julmiddag hos svärpäronen på kvällen, maken går av nio på morgon och mor min jobbar till fem. Själv blir jag rik! Jobbar juldagen och annandagen :D första julen på tre år!! - helt okej!

Jag blir arg på mig själv över hur jag planerar och disponerar min tid. Tid är dyrbart och som jag just nu använder den är inte okej. Vill ut med stavar men nu har kroppen givit mig signaler till feber. Alltså inga stavar idag! Maten håller jag mig väl till! Nöjd med det! Trots att jag bakar tre gånger i veckan - minst! Fast jag håller frysen full med bakverk äter jag det sällan. Är det karaktär? Kanske! Men du! Gör inte som jag gjorde.. Mjöl är en bra ingrediens till sockerkaka... Glöm den för all del inte! Det blir inge bra ;O Jag får besök i morgon av farmor, mor och svärmor som efter besöket hos mig ut en sväng till Tuna park! Till fika - en sockerkaka delad på hälften fylld med polkagrissyrup!! Namm namm!! På kvällen är det jobb -13-21. Älskar att jobba kväll! Bra pengar och mer tid över till de äldre :-)

Äldre människor som inte alltför ofta får besök av anhöriga uppskattar kramar. En äldre igår tyckte att det var på tok för lite kramar på " det här stället ". Efter att h*n fått en kram sken h*n upp som ett ljus i mörkret. Det är GULD att få göra någon så glad!

Ett råd!! Krama alla ni känner.. Det gör mer än ni tror!

// en pigger och mindre frisk B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0