En vit jul

Markus Birro hävdar att fler föräldrar ska avstå från julsnapsen och spriten på jul. Att det är fruktansvärt att flera hundra tusen barn lider i skuggan av föräldrarnas alkoholism.

Klart det är fruktansvärt! Men allvarligt. De personer som tyvärr drabbats av den fruktansvärda sjukdomen alkoholism brukar väl i regel må dåligt? Jag är inte själv alkoholist så jag vet inte svaret. Men det jag vill komma fram till. Varför lär sig aldrig människan att göra något med måtta? Det gäller inte bara alkohol utan också andra vanor. Om jag tar mig själv som exempel som missbrukar mat mer än träning. Varför är det så? Varför missbrukar vi? Varför kan inte en julsnaps räcka?

Vad tycker du? Vad tänker du?

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0