Mot nästa år

Jag konstaterar precis som alla andra. Tiden går för fort!
Julen har passerat och på lördag är det nyårsafton - igen!
Även detta år har gått fort och vi går nu ett nytt år till mötes.
Mycket har hänt
Gott
som
Ont

Människor har kommit och gått
Liksom säkert jag med har gjort
Man möter ständigt nya människor
En del blir kvar i äns sfär
Andra vistas en stund för att sedan fortsätta
Inget konstigt med det
Precis som årstiderna avlöser varandra, träffar vi nya människor med nya vinklar

JAG ÄLSKAR RELATIONER!
Det är väl ändå det mest fantastiska på jorden
Samspel och relationer
Varför en människa agerar på ett sätt i en situation för att sedan göra på ett annat sätt i en annan situation
Spännande

Åh jag vet.. Det är mer eller mindre sociologi.. det har jag själv konstaterat
Som ni säkert har förstått under hösten är inte sociologi mitt ämne.
Jag har mina teorier
Det är sant
Men att knyta an de till teorier som finns i böcker och tillsammans med det... ja ni hör
Vad krångligt det blir!! Jag gillar teorier, mina egna.
Inte teorier som en flummig sociolog har kokat ihop!
Tack jag klarar mig :D
Åh där har jag spårat iväg..
haha..
Relationer.. var det ja!
Det är ett fenomen som är märkbart intressant så säg!
Men jag är nu inte i stadig form att diskutera det. Nattens arbete var jobbig och jag är trött..

Ska dra mig en stund innan det är dags för Eddie´s promenad. Jag har sovit gott efter nattens
arbete men en stunds vila i bäddsoffan är aldrig fel.

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0