Tre kronor.. Och hundskolan

Ja inte vårt kära land, Sverige, tre kronor - utan tvserien! Tack Angelica för att du lånade ut den och för att du nu låter mig fängslas framför tvn!! Tack!! Du är allt bra snäll ^^ serien är för övrigt egentligen riktigt B! Men ändå så -A!! Helt okej!!

Hundskolan ikväll gav mig som vanligt många tankar och jaharpors av tanken att jag aktiverar Eddie för lite. Imorgon är det dags för ändring. I samråd med hundinstruktören har vi (jag och instruktören) kommit fram till varje morgon börja med två timmars promenad med innehåll av aktivering, lek och mycket motion. Eddie har en tendens att sova fram till klockan ett(!!!!) vilket inte är okej med tanke på rasen. Så de dagar jag har skola är det promenad mellan 5 och 7, lediga dagar mellan 8 och 10. Sen är det okej att varva ner fram till ca 15 eller till jag har kommit hem. Då väntar en likvärdig promenad på cirka 90 min. Sedan en sista runda runt nio för att sedan sova. Detta känns helt okej och Värt att prova. Vi är båda trött på en under stimulerad hund!! Förhoppningsvis kan detta komma att passa med skola, jobb, renovering, hushållssysslor och annat som idag kretsar kring oss.

Imorgon är det dags och för att orka måste jag sova!

GodNatt / B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0