Påverkan

En del saker påverkar en mer än andra. Jag har gjort mig av med en sak och det känns bra. Behöver den positiva energin nu mer än någonsin.

---------

Pensionat Oskar -filmen, ja tragikomisk är ju helt fel ord för filmens egentliga handling. Den bär med sig en mening om vikten av att vara den man är utan att låta sig påverkas av andra. En faktiskt fin handling som fick mig att tänka. Att ligga före andra människor eller i alla fall tro det och se sig själv som något bättre är fullkomligt idiotiskt. En sån skepnad raseras en vacker dag.

--
Om två timmar börjar maken min att arbeta. Första dagen efter semestern. Jag är optimist i många lägen och inser nu att optimisten från i förmiddags var obefogad. Jag är fortfarande inte helt okej.

Soffan någon timme till. En promenad med Eddie ett måste. Tapetsera? Ja får se. Jag mår inte bra. Får nog acceptera det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0