När allt går så där bra..!

Helgen bjöd på trevligheter! Som alltid :)
Hade min vänn Angelicas flicka på 3 år mellan lördag och söndag
Bus och mycket bus blev det. <3
Hon är så himla lik Angelica som barn! Scary <3

Lördagen innehöll även ett besök till Mattias som hade sin brorsson över natten
Mer bus såklart! Ett besök till en pizzeria och plaskande i Mattias badkar :)
Krille och Mattias fick städa ^^ Rätt åt dem!
En trevlig kväll hos Mattias fick avsluta lördagen!
Söndagen, Emil på tv. Tjejen nöjd! Min make med <3
Bak och mer bus, flickan lärde sig att maken var killig under fötterna <3
Myshelg förstås <3

Måndag..
Bra start på veckan! Elller ja.. bra räcker inte!!! Den var SUUUPER!!

Cecilia och jag fick lyssna på de andra deltagarnas idé om deras temaarbete och
tillsammans med läraren leda in de på ett bra spår för ett temaarbete. Det tog sin tid! När det var vår tur att
presentera det vi tänkt skriva om var responsen noll.. Inget att ändra!
 
Det tog tid att förstå! HAHA!! Men läraren hade INGET ATT KOMMA MED!!
Känslan av lycka var TOTAL! HON VAR NÖJD OCH MENADE ATT
DET ÄMNE SOM VI VALT ATT SKRIVA OM ÄR DET SOM AKADEMIN STÅR FÖR!!

HST - Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

Jag är taggad och vill bara skriva klart, lämna in och längtar till våren!
B-uppsats!!
Statsvetenskap!

Jag längtar!!

Cecilia! Vi är klart bäst :D NU KÖR VI!!

Lunch och studier fram till tre. Hoppas på att planeringen håller nu!
Krille hämtade mig på stationen och vi åkte till ikea. I eftermiddag ska vi bygga ihop
möblerna som nu ska forma vårt hem.

På promenaden i morse slog tanken mig hur unika alla människor är.
Trots begränsade utbud bland ting kan vi ändå skapa det unika jaget i det egna hemmet. Flera hus på rad hade en likadan lampa i sina kök som vi har i vårt kök. Den gjorde sig fin i alla kök även fast det var olika kök.
Tanken kommer ifrån boken Konsumtion som jag tidigare bloggat om.
Där författaren beskriver hur människor genom konsumtion försöker skapa sitt jag, sin identitet.
Med ironi bakom en mening skriver han hur människor försöker skapa sin identitet genom
att köpa möbler på t.ex. Ikea(?) Ikea finns i över 30 länder (om jag inte missminner) och vill man vara unik
bör man inte handla där menar han. Jag menar att man visst kan handla där. För det är hur man
inreder sitt hem med minnen och den egna kreativiteten som det unika hemmet skapas. Oberoende om stommarna (möblerna)
är detsamma som alla andras! Vilket det ofta är när man handlar sitt hem på Ikea :D Det är detaljerna som gör helheten. Inget hem är det andra likt. Oavsett om alla stommar är lika. Den personliga prägeln finns alltid där!


Värt att tänkas på. Vi är alla unika i det icke unika samhället!

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0