Ett kök blir till.. Kanske titeln på en bok

Vi har hållit på med köket i snart två månader. I perioder har det gått bra men när bygget stod stilla i tre veckor pga en takleverans höll jag på att bli tokig!

Under hela resans gång har vi mätt och mätt rummet. Innan vi tillägsisolerade och efter. Idag står vi med problemet att vårt sidebyside skåp eventuellt är för stort för den tänkbara platsen... Vi pratar inte en delad kyl o frys på 50 kilo utan ett stort skåp med en bredd på 91 cm på 150 kg!! Den står för det andra i vårt hus och inte i en lagerlokal i någon butik.

I eftermiddag kommer min mans vän som är snickare för att hjälpa oss att gira bänkskivorna. Samt bygga ett stöd för ena sidan på diskmaskin.

På tal om rubriken. Jag skulle kunna skriva en bok

"Att bygga kök på egenhand- 1000 saker för en amatör att tänka på"

Kan bli något :-)

Nu ska jag iväg och göra onsdag! Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0