Lycka!

Morgonen var sådär. Trött och illamående. Inte konstigt, blodlukten från paketeringen av 70 kilo nötkött förföljer mig.. Urk. Klarade sociologitentamen vilket känns helt fantastiskt! På fredag om en vecka är det dags igen. Nya friska tag med andra ord.

-70 kilo nötkött, var har hon fått tag i det? undrar ni säkert. På en gård i Västra Götaland finns en gård med uppfödning på oxar. Ekologiskt, naturligt. Människorna har god hand om djur. En gång per år hämtar vi nötkött av alla dess slag - oxfilé, bringa, bog, innanlår... Ja allt som tänkas kan. Betalar billigt (i jämförelse med butikspris) och ryktet om gårdens kvalité och omtanke för djurens skull sprider sig genom kommunikation människor emellan. Jag kan med gott samvete äta köttet med vetskap att livet har varit bra. Det är viktigt för mig. I augusti nästa år ska vi hämta ett halvt djur (ca 150 kilo).

Jag bjuder på på härliga höstbilder. Tagen med mobilkamera. Vet inte hur bra det blev riktigt. Lite bilder kommer också på lördagens resa till Ikea.

Take care /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0