När det inte blir som jag tänkte

Sitter på bussen på väg till Västerås. Tio timmar nattarbete får mig att nästan vilja sova. Känner mig trött och en aning skakig. Hungern har satt in och i väskan ligger en burk med mango och hallon. Blotta tanken på att jag igen tänkte dricka soppor gör att jag hellre fortsätter vara nyttig med maten. Men hallå! Vem vill inte gå ner 15 kg på fyra veckor!? Jag känner mig i fas med skolan, trots att jag inatt öppnade den engelska boken för första gången. En läsplanering är upprättad och jag kommer följa den. Det är mycket som händer och mina dagar är ständigt fulla med sysslor. Jobb, skola, renovering.. Ja det räcker för att det ska bli mycket! Jag lovar människor att vi ska träffas, men jag får inte ihop det! Tyvärr! Åh inte blir det lättare med mitt privata sociala liv när jag nu fått timanställning inom skolan. Från årskurs 1-12 i hela kommun :D tyvärr inte förskolan då jag inte är barnskötare. Men jag sörjer inte. Får se hur mycket jag kommer jobba men två dagar i veckan är tanken :-)

Nu ska jag vila huvet en stund. Ta hand om er vackra själar!

// en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0