Underbart kallt!

Filip och Fredriks tyckande om allt och det mesta är det som numera hörs i mina lurar. Man får sig flera funderingar att tänka på (som att man, jag, inte har nog med det) och diskutera med min man om. Till råga på det läser jag om Demokratins problem och förundras över hur ett rike som Sverige fortfarande står upp ( eller faktiskt utåt riktat ser stark ut). Jag förundras också över hur mycket problem som finns och sen de problem som vi inte vet om. Människan har genom tiderna inte varit särskilt klipsk. Jag skriver det med utgångspunkten av det jag idag läst. - Det var bättre förr- påstås det. Men vad var bättre förr? Och ur vilket synsätt talar det för, mot vad vi har idag? Nog om det.

Sovrummet har kommit till stadiet - förvandlingen - och börjar nu få en annan karaktär. Vit bröstpanel. En provmålning i snedtaket som i morgon ska målas fullt ut. Och en dörr som fått en grund målning.

Om en stund ska jag till stan och glo lite och också fika :-) samt hämta upp en glad prick som det var evigheter sen jag träffade! Äntligen :-D
Åter till läsning! Bjuder på lite bilder :-) den lilla hunden på sista bilden är min Eddie som valp

/ en B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0