När beslut ska fattas

Livet är något av det svåraste som en människa kan komma att uppleva.
Det ska hela tiden fattas beslut
Beslut som rör mig men som för andra kan komma att ha betydelse
Jag sitter just nu i en båt fylld av frågor
Frågor som för stunden kan vara avgörande för mitt mående de närmsta åren
Det är svårt
Jag vill så mycket
Inte för att bevisa för andra
Sånt lade jag ner efter tonåren
Beslutet är -individanpassat- och helt till min fördel
Det känns inte så nu
Men sen
Om jag lever då förstås
För det vet man aldrig
Man vet aldrig när man får sin sista dag
Jag vill leva här och nu
I takt med tiden
Beslutet är taget för min skull nu
För mitt liv här och nu
Det känns bra
Jag kommer bra
Och jag kommer må bättre

Tack för att du finns
Tack för att du lyssnar
Tack för att du förstår
Tack för att du är du <3

"Så som vi lever våra dagar, så lever vi våra liv"
Annie Dillard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0