Det finns fördelar..

med att jobba natt. Jobba tio timmar med ob-ersättning och samtidigt ta det lite lugnt. Nattens arbete bjöd självfallet på ringningar- jag är ju faktiskt där för de boende. Samtidigt som jag hinner med en del studier. Nattarbete har många fördelar, många timmar varje pass, behöver då inte jobba lika ofta. Det märks i plånboken. Men negativt då? Att jag säkerligen inte kommer vara människa förrän ikväll då de egentligen ska sovas för natten. Att mina matpåsar från morgonens handling fortfarande står i köket. Samt, mitt humör. Att hitta kattkräk i soffan för tredje dagen i rad gör mig galen! Tråkigt o tvätta klädsel heela tiden! Dessvärre, stackars miljön!

Ne dags att göra slag i sak, inlägget är nog mer än obegripligt så jag lägger ner.. God natt!

/ en mycket trött B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0