Sex veckor senare

Lite brunare, lite fräschare och lite piggare!
Solen gjorde nytta, dagsljus x flera timmar, bad och ännu mera sol
Det bästa med semestern är alla nya människor som kommit, gått och som en del - stannat..
Hotellet - familjärt och fullt av kärlek och fullt utav människor som var innerligt och ärligt vänliga.. Hur vet jag? Det känns!
En resa som varade i fjorton dagar. Med sådär 30-35 grader varje dag. Ett härligt ställe på jorden med trevliga människor och god mat.! Farmor min fick en bra 70 års dag på Rhodos med mycket promenad och shopping i den gamla delen av staden. En avslutning hemma i hotelles restaurang med tårta och paket av familjen men också ett av hotellägaren.
Fyra utflykter hann vi med. En till bomullsbergen och Afrodites bad (tror jag det kallas?) Närmare bestämt till Pamukele. Resan tog sex timmar men de var det värt! Att stå på ett vitt berg! Det var en känsla! En obeskrivlig sådan!
 
 Bomullsberget!
- visst är det vacket?
Mina ögon har aldrig tidigare skådat något så vackert! Bomullsberget..! <3
 Min syster, som tror hon är Herkules ^^
 
Badet.. Så himla skönt! Fullt men mineraler. Det sägs att Afrodite badade i det för att bli vacker. Kan säga, det stämmer nog.. För jag hade inte en enda finne eller annat på kroppen efter att jag, min syster o mor badat i 45 min :) Man tar det för ett världsarv och det kostar 30 turkiska lira, cirka 90 svenska kr, att bada. Går man upp ur badet, kan man inte gå ner igen. Pengarna går oavkortat till UNICEF. Rätt häftigt!
 
Då ja, tyvärr, är en ägare av en stor och dyr systemkamera har jag inga roliga bilder att visa, det är dessvärre inte en kamera som man bär med sig överallt. Min syster och jag har bokat en ny resa till Turkiet. Samma hotell, vi två i två veckor. Vi åker i Juni! Åh vi längtar :D
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt! :)

2012-11-20 @ 10:33:25
URL: http://livetsstorm.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh, det låter som ni haft det underbart och bilderna var så fina. Hoppas allt flyter på nu med renovering och allt så ni inte behöver stressa upp er efter avslappnande semester! Stoor kram :D

2012-11-21 @ 23:46:38
URL: http://nobodyputsbinthecorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0