Det där med att vända dygnet

Igår jobbade jag kväll. Ett sånt där långt pass, 13.30-21.30. Bara åtta timmar, men fördelningen över hela eftermiddagen och kvällen gör att det känns så mycket längre. Ikväll är det dags för jobb igen, denna gång natt. Åh jag vet inte varför känslan -ledig- alltid uppenbarar sig när det är 24h till nästa arbetspass? Det går inte lägga sig ögonabums när man kommer hem. En timmes promenad med hunden innan man kommer in i duschen. Klockan är halv tolv då. Sitta i soffan för att varva ner, klockan är ett. Försöka somna. Klockan är närmare två. Vilket innebär uppstigning mellan tio och elva. Upp igen. Rasta hund och laga mat. Handla och äta maten. Åh vips så är klockan halv fyra och min make åker till jobbet, Eddie till husses föräldrar. Och om fem timmar börjar jag jobba. Hushållsarbete står på agendan..

Jag vet inte om jag egentligen är så förtjust i att vända på dygnet. Det blir rätt hackat och malet och jag blir så mycket mer trött av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0