Nytt År! Ny Termin! Men inte särskilt många nya ansikten..

Idag startade en av fyra kurser, samtalsanalytisk metod med uppsats vilken kommer att bedrivas paralellt med tre litteraturkurser varav den ena börjar på torsdag - Lyrik och drama. Jag ska alltså denna termin skriva en b-uppsats, läsa en massa litteratur som ska författas på antingen en hemtentamen eller salstenta åh på det lite jobb och skötsel av hus o hem och sen toppa det hela med familj o vänner. Blir nog bra :D En sak i taget och med rätt prioriteringar så ska jag nog lyckas få ihop en vällagad kaka med mycket strössell! Jag tänker mig att jobbet och skolan tillsammans med skötseln av hemmet och huset är själva kakan. För att kunna få strössell på en kaka måste själva kakan bli lagad, och vad är väl bättre än en vällagad kaka med perfekt konsistens? Med andra ord måste jag lyckas med det ena för att få det andra.. ja eller nått sånt!
Större delen av de som var på uppropet har jag läst med tidigare. Vilket känns bra och roligt, eftersom vi inte sett till varandra på snart två år! Nästa vecka på söndag ska PM:et lämnas in för uppsatsen, i morgon ska jag kontakta min handledare och se om denne kan bistå mig med verktyg.
 
Åter till livet hemma i huset. Sköta brasan som min make tänt och sedan försöka författa något på PM:et...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0